Monday, 7 January 2013

SUPPLEMENT BUAT SI MANJAKU...

Si Manjaku Cik Aisyah Tomey yang beusia 1 tahun

Ye, si manja yang saya maksudkan tentulah Cik Aisyah Tomey kan, takkan pulak kucing..=) Apa supplement yang anda bekalkan kepada anak anda ye? Sedari saya mengenali Shaklee, Aisyah juga saya bekalkan dengan supplement yang sesuai dengan kanak-kanak iaitu Mealshake. Dah 2 tahun Aisyah consume Mealshake ni dan Alhamdulillah saya perasan yang Aisyah jarang sangat demam atau sakit yang berpanjangan. Selalunya kalau demam, selsema atau batuk pun sebab berjangkit dengan kawan2 lain yang satu babysitter dengan Aisyah. Demam, batuk selsema ni kan cepat berjangkit. Itu pun xlama sebab memang hari2 Aisyah ambil minuman Mealshake ni di rumah babysitter dan saya belikan satu dirumah bekalan hari minggu.


Ha, nilah rup Mealshake tu. Vanilla flavor lagi. Aisyah akan minum susu yang dicampur dengan Mealshake setiap hari. Alhamdulillah, kesihatan Aisyah sangat bagus. Lagipun Mealshake ni supplement dalam bentuk minuman jadi memang senang nak 'memperdayakan' kanak2 supaya tak nampak macam ubat.
 
Kandungan Mealshake ni ada 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan ia sangat sesuai dijadikan sebagai makanan tambahan kanak-kanak terutama kalau anak2 anda kurang selera makan dan susah sangat nak makan makanan2 yang berkhasiat. Mealshake ni juga bagus untuk orang dewasa yang nak tambahkan berat badan.
 
Lagi 3 hari je lagi Aisyah akan menginjak ke usia 4 tahun. Dulu saya tak berapa confident nak bagi satu lagi supplement tambahan yang berbentuk kapsul pada Aisyah sebab takut tertelanlah dan sebagainya. Walhal kapsul Omegaguard atau minyak ikan ni,  boleh je dipecahkan untuk anak2 yang xpandai menelan. Masa saya kecil2 dulu, selalu saya nampak anak jiran saya ni ambil minyak ikan after breakfast sebab kitaorang rajin pergi main dekat rumah dia. Jadi dia akan tunjukkan ala2 special gitu kapsul yang dia makan. Mak dia mmg kerja di hospital, no wonder lah memang terdedah dengan cara hidup yang pentingkan kesihatan begitu.
 
Jadi untuk Aisyah bermula tahun ni sebab saya dah confident sikit, dan lagi, tahun ini meupakan tahun pertama Aisyah ke sekolah, jadi memang bagus sangat untuk Aisyah start ambil Omegaguard ni.
 
Omegaguard Shaklee ni bagus sebab kandungan Omega 3 nya yang tinggi. Sesetengah supplement tu kandungan minyak ikan lebih banyak daripada kandungan Omega 3 tu sendiri. Jadi, kalo nak membeli supplement untuk anak anda, pastikan check dulu kandungan supplement tu samada berbaloi tak untuk duit yang anda laburkan. Dalam Omegaguard ni ada DHA yang bagus untuk perkembangan otak  Ia juga bagus untuk para pelajar dan juga ibu mengandung di Trimester 2 dan 3. Pendek kata Omegaguard ni lebih kepada nak mengoptimumkan fungsi otak. Nak bagi pandai lettew..=p
 
Ok, stop untuk setakat itu dahulu. Jika anda berminat untuk mendapatkan supplement untuk anak2 kesayangan anda, boleh hubungi saya di wawashaklee@gmail.com atau sms ke 017-2595032 untuk keterangan lanjut. Salam Hormat.

No comments:

Post a Comment