Monday, 31 December 2012

6 SEBAB KENAPA SAYA PILIH PRODUK SHAKLEE

Salam bahagia buat pembaca budiman,

Terlalu banyak produk-produk kesihatan yang ada dipasaran sekarang. Pelbagai promosi dan pelan pemasaran yang dibuat oleh syarikat-syarikat ini untuk meningkatkan hasil jualan produk-produk mereka. Saya pernah menggunakan beberapa jenama produk kesihatan, ada yang berkesan dan ada yang tidak berkesan. Sebagai pengguna, kita tidak wajar untuk menyalahkan jurujual ataupun syarikat-syarikat yang mengeluarkan produk yang kurang bermutu atau yang lebih teruk membahayakan kesihatan kita samada dalam jangkamasa pendek atau panjang. Mengapa? Bukan hanya jurujual yang mempunyai tanggungjawab untuk memberikan maklumat yang betul kepada pengguna tetapi pengguna juga ada tanggungjawab untuk menilai atau menyelidik terlebih dahulu kualiti dan prestasi sesuatu produk sebelum membelinya. Terutama apabila ia berkaitan dengan kesihatan diri.
 
Dulu boleh dikatakan saya agak malas untuk buat 'research' sebelum membeli apa2 produk, tak kiralah barangan rumah atau yang lain2. Namun, setelah beberapa kali 'tertipu' saya mulai sedar yang kita sebagai pengguna perlu PRIHATIN dan BIJAK supaya duit yang kita laburkan BERBALOI dan SETIMPAL dengan apa yang kita beli.

                                                         (gambar hiasan ihsan Google)
Ok, sekarang saya nak cerita tentang 6 SEBAB mengapa saya pilih produk Shaklee berbanding produk2 kesihatan yang lain. Saya dah 2 tahun menggunakan produk ini. Paling lama berbanding jenama2 lain.

  • Syarikat Shaklee sudah 50 TAHUN berada dalam pasaran. Sangat mengagumkan. Maksudnya syarikat ini bertahan sebab produk2 bagus dan sentiasa ada permintaan.

  • Ianya SENTIASA SELAMAT - Sebab para saintis Shaklee buat lebih dari 350 UJIAN terhadap ramuan botanikal baru bagi logam berat, racun serangga dan lain2 bahan pencemaran- Lebih dari 83, 000 UJIAN KUALITI dijalankan setiap tahun-TIDAK mengandungi perasa tiruan, pemanis atau bahan pengawet-TIDAK menjalankan ujian terhadap haiwan
 
  • Ianya SENTIASA BERKESAN- Lebih daripada $250 juta dilaburkan didalam kajian pembangunan produk dan ujikaji - Terdapat 100 penerbitan saintifik - 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh atlit yang diperkasa oleh Shaklee - Penemuan kajian terbaru pada 2007 menunjukkan pengamal supplemen Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain mahupun mereka yang tidak mengambil sebarang suplemen.- Saya dah mencuba dan berpuashati dengan kesan produk2 Shaklee pada diri saya dan keluarga saya.
 
  • Ianya SENTIASA MESRA ALAM - Bungkusan yang bebas daripada bisfenol-A, phthalates dan dakwat toksik - Bungkusan yang boleh dikitar semula

  • Ianya HALAL-Sebagai pengguna Islam, isu ini amat sensitif kerana apa yang kita makan akan menjadi darah-daging dan mempunyai kesan dalam hidup kita didunia dan akhirat-Shaklee amat menghormati kepercayaan agama pelanggan-pelanggannya kerana ini merupakan asas kesetiaan mereka kepada produk ini -"Dr.Shaklee Had It Right From The Start" - demikian pegangan beliau semenjak dulu. Semua produk Shaklee berasaskan gelatin adalah halal. Gelatin halal ini diperolehi oleh pembekal2 yang disahkan oleh INFANCA (Islamic Food and Nutrition Council of America)- Produk yang anda guna bagaimaa??

  • Saya mendapat POINT dengan setiap belian produk. Tidakkah ini UNTUNG namanya. Killing two bird with one stone. Saya SIHAT dan saya ada DUIT TAMBAHAN. Best kan??
Jadi, jika anda juga mahu mengalami apa yang saya rasa, anda boleh berhubung dengan saya di wawashaklee@gmail.com atau sms ke 017-2595032 untuk sebarang pertanyaan mengenai produk2 Shaklee. Salam Hormat.




 

No comments:

Post a Comment